Přeskočit navigační odkazyHOME > Výlety v zahraničí > Švýcarsko 2010 - 2. pokus Mapa webu Kontakty Login
MOTOTrips - logo
šipka NAVŠTÍVENÉ ZEMĚ
šipka SPŘÁTELENÉ WEBY
BONMOTO.CZ, vše na MOTO
WML Sidecar Černý ZR-MOTO
MOTOROUTE Sedláček - KÄRCHER
Další weby >>

šipka Švýcarsko, 2. pokus (20.8. - 27.8. 2010, 2677 km)

Švýcarsko 2010
Švýcarsko, 2. pokus 20.8. - 27.8. 2010
První pokus zdolat Švýcarské průsmyky byl o fajn lidech, bohužel díky počasí bez Švýcarska. Ve druhém jsme vyrazili sami a hodnotíme Trip jako zvlášť vydařený. Počasí nám tentokrát přálo a Varan v zatáčkách spokojeně vrčel.
Posádky: Martin a Katka (Honda Varadero XL1000V)

Odjezd: 20. 8. 2010
Příjezd: 27. 8. 2010
Počet dnů: 8 dnů
Počet km: 2677 km
Cesta: ČR - Arbon u Bodensee (CH) - Grossaffoltern (CH) - Murg u Walensee (CH) - ČR
Cesta do Arbonu u Bodensee, výlet do Konstanz (1. - 2. den)

K jezeru Bodensee to máme necelých 600 km, tak volíme přesun po dálnici a vyrážíme až v 10 hodin. Cílem je kemp v Arbonu, který sice není není tak líbivý jako název městečka, ale druhý den si lepšíme náladu výletem do Konstanz. Procházka po městě je příjemná, krásná vyhlídka z věže Münsterturm neodolatelná a návštěva domu M. Jana Husa je samozřejmostí.

Odjezd 20.8.10 v 10:00 hod   Cestou do Švýcarska   Večeře v kempu v Arbonu   Kemp v Arbonu
Konstanz - Kostnice   Konstanz - Kostnice   Konstanz - Kostnice   Konstanz - Kostnice
Konstanz - Kostnice   Konstanz - Kostnice   Koncil v Konstanz - Kostnice   Konstanz - Kostnice
Neznáte někdo ten nástroj?   Husův dům v Konstanz - Kostnice   Husův dům v Konstanz - Kostnice   Bodamské jezero
Přejezd do Grossaffolternu u Bernu, celodenní projíždění průsmyků (3. - 4. den)

Na mapě vypadá cesta z Arbonu do Grossaffolternu výborně. Vzdálenost 250 km není zase tolik a vyrážíme po žlutých i červených silnicích. Je nám divný, že nepotkáváme moc motorek a po pár hodinách se ani nedivíme. Cesta přes tuto část je rychlejší na oslech, kteří hejkaj kolem a jen co se člověk alespoň trochu rozjede, brzdí ho po pár metrech další vesnice.

Do cíle ale dorážíme a v den následující, cestou na průsmyky, kupujeme s hořkostí dálniční známku. Vím, přeci nejedem do Švýcar zkoušet jejich dálnice, ale po nájezdu je mi hned jasný, kde ti ostatní motorkáři jsou. Přesuny za 40 franků po Autobahn a pak jen kochačka na těch správných silnicích a průsmycích. Nebudu to popisovat, je to RÁJ...

Projeté průsmyky: Grimselpass (2165), Furkapass (2436), St. Gotthard (2091), Nufenenpass (2478), znovu Furkapass a Sustenpass (2224)

Kemp v Arbonu   Kemp v Arbonu   Luzern - pohled na jezero Vierwaldstättersee   Luzern - pohled na jezero Vierwaldstättersee
Grimselpass   Grimselpass   Grimselpass   Grimselpass
Furkapass   Furkapass   Furkapass   Furkapass
St. Gotthard   St. Gotthard   St. Gotthard   St. Gotthard
Nufenenpass - Passo della Novena   Nufenenpass - Passo della Novena   Nufenenpass - Passo della Novena   Nufenenpass - Passo della Novena
Nufenenpass - Passo della Novena   Z Nufenenpass na Grimselpass   Z Nufenenpass na Grimselpass   Z Nufenenpass na Grimselpass
Z Nufenenpass na Grimselpass   Z Nufenenpass na Grimselpass   Z Nufenenpass na Grimselpass   Z Nufenenpass na Grimselpass
Furkapass   Furkapass   Furkapass   Furkapass
Sustenpass   Sustenpass   Sustenpass   Sustenpass
Sustenpass   Historický most v Thunu   Historický most v Thunu   Thun
Ženevské jezero - Le Léman s odbočením na Jaunpass (5. den)

Aby jsme zatáček neměli málo, odbočujeme z cesty k jezeru na další, ne tak známý, Jaunpass (1508). Po projetí průsmyku okouknem hradby Gruyéres a konečně vjíždíme k Ženevskému jezeru. Na první dojem je vidět trochu více luxusu a okolí připomíná středomoří.

Family friends   Odbočení na Jaunpass cestou k Ženevskému jezeru - Le Léman   Odbočení na Jaunpass cestou k Ženevskému jezeru - Le Léman   Odbočení na Jaunpass cestou k Ženevskému jezeru - Le Léman
Odbočení na Jaunpass cestou k Ženevskému jezeru - Le Léman   Odbočení na Jaunpass cestou k Ženevskému jezeru - Le Léman   Odbočení na Jaunpass cestou k Ženevskému jezeru - Le Léman   Odbočení na Jaunpass cestou k Ženevskému jezeru - Le Léman
Odbočení na Jaunpass cestou k Ženevskému jezeru - Le Léman   Cestou k Ženevskému jezeru - Le Léman   Gryéres   Vinařská oblast před Villeneuve
Vinařská oblast před Villeneuve   Vinařská oblast před Villeneuve   Vinařská oblast před Villeneuve   Vinařská oblast před Villenueve
Villeneuve - Ženevské jezero   Hrad Chillon   Hrad Chillon   Pohled z hradu Chillon
Hrad Chillon   Montreux   Montreux   Wonderful view from family friends terrace
Jezero Vierwaldstättersee, Urnersee, Klausenpass (1952) a jezero Walensee (6. den)

Přesouváme se přes centrální Švýcarsko více na východ krajem Wilhelma Tella. Ve městě Altdorf využíváme lanovku a kocháme se výhledem na Urnersee. Do kempu v Murku dorážíme k večeru, ale po dalším překonaném průsmyku Klausenpass (1952).

Jezero Urnersee - Tellsplatte   Motorkář z Zürichu (má známé v Třebíči,-)   Jezero Urnersee - Tellsplatte   Jezero Urnersee - Tellsplatte
Procházka nad Altdorfem   Procházka nad Altdorfem   Procházka nad Altdorfem   Procházka nad Altdorfem
Procházka nad Altdorfem   Procházka nad Altdorfem   Cestou na Klausenpass   Cestou na Klausenpass
Klausenpass   Klausenpass   Klausenpass   Klausenpass
Klausenpass   Klausenpass   Klausenpass   Kempu v Murku u jezera Walensee
Válení u Walensee, Walenstadt, místní doly a mokrá cesta domů (7. - 8. den)

Velké malé město Walenstadt procházíme během chvilky a po vyhnání "masovým vrahem" z pozemku na procházce kolem jezera zacházíme do tajemné uličky v lese. Neoznačená, ničím zajímavá cesta mě ale stále táhne dál nad jezero, kde narážíme na opuštěné doly. Z venku nás zdraví jen malá značka se zákazem, tak neváháme a jdem poznat místní,-). Asi byli na obědě, pač nepotkáváme nikoho.. Prostory to jsou mocné.

Po večerní koupačce v jezeře se začínají ze západu hnát mraky a ty nám nakonec překazí plán zůstat na dovolené ještě o den více. Ráno za pěkného deště balíme a vracíme se přes Mnichov, Regensburg a Plzeň domů.

Jezero Walensee   Jezero Walensee   Vinohrad u jezera Walensee   Vinohrad u jezera Walensee
Opuštěné doly na břidlici u jezera Walensee   Opuštěné doly na břidlici u jezera Walensee   Opuštěné doly na břidlici u jezera Walensee   Opuštěné doly na břidlici u jezera Walensee
Opuštěné doly na břidlici u jezera Walensee   Opuštěné doly na břidlici u jezera Walensee   Permoník,-)   Cesta zpět k jezeru
Cesta zpět k jezeru   Cesta zpět k jezeru   Cesta zpět k jezeru   Pohled na doly z druhé strany jezera