Přeskočit navigační odkazyHOME > Výlety v zahraničí > Kosovo 2024 Mapa webu Kontakty Login
MOTOTrips - logo
šipka NAVŠTÍVENÉ ZEMĚ
šipka SPŘÁTELENÉ WEBY
BONMOTO.CZ, vše na MOTO
WML Sidecar Černý ZR-MOTO
MOTOROUTE Sedláček - KÄRCHER
Další weby >>

šipka Kosovo 2024 (29.6. - 8.7. 2024, 3186 km)

Kosovo 2024

Kosovo 2024 - stojí opravdu za návštěvu?

Co vloni jsme jen prolétli, letos pořádně procestujeme. Cesta tam tranzit a tím nám zbyde dost času na přírodu, hory a jídlo :-). A zpátky možná kolem moře, uvidíme, nějak to prokličkujeme.


Posádky: Martin (R 1200 GSA), Ondřej (Aprilia Tuareg 660), Milan (Yamaha Ténéré 700)

Odjezd: 29. 6. 2024
Příjezd: 8. 7. 2024
Počet dní: 10 dní
Počet km: 3186 km
Cesta: CZ ČR SK Slovensko SRB Srbsko RKS Kosovo AL Albánie MNE Černá Hora HR Chorvatsko SLO Slovinsko A Rakousko CZ ČR

šipka Fotogalerie/ Cestopis



Fotky už jsou mimo foťák, to je dobrá zpráva, ale ještě chvíli vydržte, postupně to sem budu hrnout i se zážitky z cesty :-)




Den 1. ČR Slovensko Maďarsko Srbsko
První, přejezdový den - Sobota 29.06.2024 (823 km)

(Příbram - Sedlčany - Tábor - Brno - Bratislava - Budapešť - Novi Sad)

Tento rok dopadl prst na mapu v místě... Kosovo. Není to úplným překvapením, když jsme totu zemi vloni jen projeli, zdála se zajímavá i přes tak krátký strávený čas.


Důvěřuj, ale udělej si názor sám. Má vůbec smysl jet do Kosova? Zkuste najít informace o zajímavých místech v Kosovu kdekoliv a zjistíte, že toho napsaného moc není. Ano, v diskuzích najdete spousty znalých lidí, co vám napíší ještě víc chytrých rad o vyhnutí se obloukem, nezajímavosti, zbytečnosti. A je to vážně tak? Není tam nic k vidění? Přesvědčte se o tom sami, zajeďte tam, nebo zkuste dočíst tento článek do konce a udělějte si na Kosovo názor pak.


A zase jedeme, na další cestu, kterou si hodláme užít. Složení neměnné, vyzkoušené, prověřené, Ondřej, Milan a já.


S Ondřejem jsme vyrazili v půl sedmé ráno z Příbrami a Milana potkali v Sedlčanech. Interkomy se spárováním tentokrát neprudily a mohli jsme se bez zbytečných průtahů vydat na nezáživný přejezd naší domoviny, Slovenska, Maďarska a části Srbska, do města Novi Sad. Ubytování dle fotek vypadalo dobře, cena solidní, kousek od dálnice a tím nás mine ranní špička přes centrum druhý den. Romantickou idylku trochu kazil šroťák přes silnici, ale výlet začal, jde se do města. Směr byl daný, restaurace u Dunaje Kibic. U motorek se u nás zastavil místní borec, že má v kapse 3 tisíce euro a auto prodá kámošovi a chce jednu z našich motorek. Opilej vyloženě nebyl, ale čistej také ne. Etnikum jsme v tu chvíli neřešili. To až kousek dál, když jsme procházeli územím před kanálem, nešlo přehlédnout, že bydlíme zřejmě v Harlemu. Na druhé straně byla situace jiná. Moderní obchody, lidé, Dunaj, Kibic. Jídlo bylo famózní, první točené pivo na cestě už trochu slabší, komáři u vody jsou všude stejní.


Cesta zpět bez újmy, ale zajímavá, tady zase za kanálem, tedy před kanálem. Místních borců tam bylo už víc. I malých dětí, co ještě ani chodit pořádně neuměly. Všude kolem silnice, na zastávkách, ve křoví u rozpadlých domů. Snad tam máme ještě motorky... Vše v pořádku, večer i ráno.


Ubytování:
Vila Bojana (60,- euro/pokoj pro 3 osoby se snídaní, GPS: 45.29504644978904, 19.830174608970243)

Zápisy z itineráře:
Opálení Němci levoproudaři. Chánov. Skvělá bašta u řeky.


Trasa - 1. den - 823 km ČR - Sraz s Milanem v Sedlčanech a startujeme všichni společně Srbsko - Dnes spíme ve Vila Bojana Srbsko - Šroťák přes ulici, snad tam nenajdeme ráno motorky Srbsko - Modří už vědí :-D Srbsko - Little Bačka Canal Srbsko - Snad mají výtah v kupě :) Srbsko - Žeželjův most, který nahradil předchozí (most byl zničen při bombardování v roce 1999) Srbsko - Caffe Kibic Korner, první točené pivo na cestě Srbsko - Caffe Kibic Korner, výborné jídlo, výborné... Srbsko - Žeželjův most, Dunaj Srbsko - Petrovaradin Fortress Clock Srbsko - Žeželjův most, Dunaj

Den 2. Srbsko Černá Hora Kosovo
Jsme v Kosovu, jako by to bylo vloni :) - Sobota 30.06.2024 (434 km)

(Novi Sad - Bělehrad - Čačak - Novi Bazar - Rožaje - Peje)

Probuzení bylo svěží, snídaně už sice tolik ne, ale nepohrdnete přeci čímkoliv do žaludku. Motorky stály na svých místech a denní světlo proměnilo čtvrť na normální, obyčejný okraj města. Kde jsou ti místní, co hulákali na měsíc jako vlci a skřehotali z křoví? Někde dospávají, zřejmě v rozvalinách okolo šroťáku, které končí s kanálem oddělující pulzující město.


Ten den jsme měli před sebou dvoje hranice. Do Černé Hory a do Kosova. Cestou jsme vzpomínali, jak na rozdělaném úseku vloni málem smetl mercedes Ondřeje, jak jsme objížděli rozdělané úseky s právě pokládaným asfaltem místy, kde jsme s bočními kufry dřely o lampy, značky a cokoliv kolem a byli rádi, že už to mají hotové a cesta o to lépe ubíhala.


Hranice. Představoval jsem si, jaké by to tady bylo jet autem. Děs. Na motorce máte výhodu a letos jsme ji měli o to větší, jelikož jsme jeli bez bočních kufrů. Takže několikakilometrové kolony před hranicemi jsme lehce prokličkovali a dokonce nám nezkazil náladu ani černohorský celník, který cosi hulákal, tak jsme zajeli o jedno auto zpět. Před Kosovem jsme koupili povinné strachovné za 10 euro, vše bez front a kolon a během chvilky jsme byli v letošním cíli.


Serpentiny do Pejë byly třešničkou na dortu. Ubytování je předem domluvené v Hotel Camp Karagaq. Pan hoteliér byl už vloni velice vstřícný, mluvící naším jazykem a během zimy jsme si vyměnili pár emailů s informacemi, co v okolí navštívit. Pořídil jsem i mapu od Freytag & Berndt, kde jsou nějaké tipy, ale celkově se toho nedá moc najít a není nad to mít informace od místních.


Sprcha, čisté oblečení, večeře. Kam jinam, než do osvědčené restaurace EDI, kde ugrilují cokoliv. Cestou jsme zahlédli starou budovu, prázdnou, ale pořád svým způsobem zajímavou. Jednalo se o zkrachovalou banku Bankkos (zkratka pro Bank of Kosovo). Aktuální majitel je Prince Coffee a co z toho udělají, mě neskutečně zajímá... U Ediho doporučujeme Grill Mix, od všeho něco a porce taková, že to sníst jen tak nejde. K tomu se hodí pivo a to lze jen pochválit. Peje je podobné našim pivům a maso lahodně doplňuje.


Noční život v ulicích byl stejný jako minulý rok. Přehlídka všech věkových skupin krouží hlavní ulicí, přeplněné podniky na náměstí, hlasitá hudba z diskoték. Ale vše v poklidu. Tento poklid ruší všudypřítomná žebrající drobotina. Malé děti, větší, maminky s miminky, neustálé dotazování u stolů i v ulicích. Sledovali jsme místní, zda jim dávají drobné a minimálně. Těžko říci, zda jen odevzdávají tržby rodičům, nebo opravdu nemají co jíst.


Byl čas jít spát. Měli jsme štěstí a nahlédli na svatbu v ubytování. Opravdu jen nahlédli, do takového luxusu by se naše sandály a kraťasy moc nehodily :-D


Ubytování:
Hotel Camp Karagaq (60 euro/ 4 osoby, GPS: 42.6533686N, 20.2887258E)

Zápisy z itineráře:
Holky na promenádě jsou prý ranařky. Konečně zatáčka a někdy štěrk. Pojeb od černohorského celníka. Prdele už dnes bolí.


Trasa - 2. den - 434 km Kosovo - Pejë - Památník UCK: GJUKA Kosovo - Pejë - Nevyužívaná budova Bankkos (zkratka pro Bank of Kosovo), aktuální majitel je Prince Coffee, co z toho vznikne... Kosovo - Pejë - Mix Grill u Ediho, nezklamal ani jeden večer Kosovo - Pejë - Mix Grill u Ediho, nezklamal ani jeden večer Kosovo - Pejë - Mix Grill u Ediho, nezklamal ani jeden večer Kosovo - Pejë - Mix Grill u Ediho, nezklamal ani jeden večer Kosovo - Pejë - Každodenní noční život Kosovo - Pejë - Svatby jsou tady pořád, místí je zde rádi mají, tedy ti, co pracují v zahraničí
2005- © Copyright by MOTOtrips, All rights reserved. Developed by www.WML.cz

Nahoru