Přeskočit navigační odkazyHOME > Výlety v zahraničí > - Albánie 2016 - Návrat do HOR - ONLINE sledování Mapa webu Kontakty Login
MOTOTrips - logo
šipka NAVŠTÍVENÉ ZEMĚ
šipka SPŘÁTELENÉ WEBY
BONMOTO.CZ, vše na MOTO
WML Sidecar Černý ZR-MOTO
MOTOROUTE Sedláček - KÄRCHER
Další weby >>

šipka Albánie - Návrat do hor (26.6. - 9.7. 2016, 4106 km)

Albánie - Návrat do HOR

Cestujeme po Albánii 2016 - Návrat do HOR

Po roce se vracíme do Albánie na místa, která jsme vloni neprojeli. Je lepší si cestování užít, než za každou cenu vše stihnout a tím je i jednodušší určení cílů v dalším roce. Složení posádek je stejné, trasa se ale bude pro blaho všech na pár místech rozdělovat na hezkou a hezčí ,-). Opět bude s námi GPS Dozor, díky kterému můžete být online s námi...

Posádky: Martin (R 1200 GS ADV), Ondřej (R 1200 GS), Milan (Kawasaki Versys 650)

Odjezd: 26. 6. 2016
Příjezd: 9. 7. 2016
Počet dní: 14 dní
Počet km: 4106 km
Cesta: CZ ČR A Rakousko SLO Slovinsko HR Chorvatsko BiH Bosna a Hercegovina MNE Černá Hora AL Albánie MK Makedonie AL Albánie MNE Černá Hora BiH Bosna a Hercegovina HR Chorvatsko SLO Slovinsko A Rakousko CZ ČR

Sledujte naší aktuální polohu - jsme v cíli, zobrazuje se projetá trasa...

Celý záznam a podrobnější informace naleznete také po kliknutí zde.
ONLINE sledování naší polohy připravila firma GPS Dozor.

Kudy už jsme projeli, co jsme viděli...

Doma, jsme doma ,-)

Doma, jsme doma ,-) (797 km)

Den 14. - 9.7.2016

Uteklo to jako voda. 14 dní jsme se potulovali po Albánii, viděli nová místa, dle GPS Dozoru nakroutili hezkých 4106 km a jsme v pořádku doma... Napíšu víc jakmile se proberu itinerářem, fotkami a trochu si dáchnu ,-).

Durmitorem do Bosny a zase v Pričně :D

Durmitorem do Bosny a zase v Pričně :D (413 km)

Den 13. - 8.7.2016

Jsme po večeři, po cestě lehce unaveni, tak se pokusím dnešek shrnout rychle, ale ne zase moc :-). Loučení s panem Mišo bylo bodré a po společné kávě a výborném Prosciutto jsme si to namířili do Durmitoru. Opět nádhera, vždy nádhera... Přejezd do Sarajeva byl v pohodě, pak jsme s trochou náhody najeli na dálnici a nechali se vyhodit z města. Pak voser ve vesničkách, ale co bylo pak? Krásná, trochu děravá, cesta, trochu prasáren přes Banja Luku a jsme tu. Poslední večer našeho letošního cestování... To chce Rakii :D.

Ahoj Albánie, jedeme do Montenegra

Ahoj Albánie, jedeme do Montenegra (260 km)

Den 12. - 7.7.2016

Dnes proběhlo třetí, poslední rozdělení skupiny. Já s Ondřejem jsme jeli SH 20 celou i s rozdělanou částí, Milan si zopakoval asfaltovou část, pak se vrátil a jel do Žabljaku po silnici. Myslím, že příští rok už bude celá cesta v asfaltu, tak neváhejte a stihněte ještě fajn svezení :-).

Zase Skadar :-)

Zase Skadar :-) (315 km)

Den 11. - 6.7.2016

Kde jsme začali, tam končíme... Prvně nás déšť u jezera překvapil v noci, nyní hned z večera. Teď přečkáváme poslední kapky v restauraci u točené Tirany a zítra, pokud nebude pršet, tak celá SH 20 ,:-). Postupně s přibývajícími pivky možná přibyde i se tam nový text :D.

Himara

Himara (69 km)

Den 10. - 5.7.2016

Ranní start se odložil na dopolední a k moři v Himare jsme se tak dostali po nákupech, obědě a pokusu přijít po pobřeží do kempu Kranea. Až do večera relax ve vodě a pomalu přemýšlet nad návratem. Ondřej šel napřed do hotelu a poslal rychlou zprávu, že v home marketu mu dali zdarma ochutnat rakii a marmeládu :-). Jak to mohlo dopadnout, když tam vejde nahatej Milan a já. Když jsme odcházeli, byli jsme po večeři a pěkně připití :D. A s nákupem samozřejmě...

Butrint

Butrint (9 km)

Den 09. - 4.7.2016

Dnes nadešlo další rozdělení skupiny. Tentokrát ne z důvodu kvality cesty, ale zřejmě majonézy v kebabu. Ondřej s Milanem si předávali mísu přes noc, já ji převzal ráno :-). Tak kluci dopoledne stihli koupačku i krásný park Butrint, a já doufal, že to jednou přejde :D. Neštěstí vše jednou končí, zajel jsem nafotit historické krasy a nějak nám otrnulo, pač půjdeme na pizzu s mořskými čímsi :-). Zítra nás čeká přejezd na Himare, se ještě uvidí, kam a zda vůbec pojedeme :D.

K moři  ;-)

K moři ;-) (179 km)

Den 08. - 3.7.2016

Dnes pouze přejezd z penzionu k moři. Cesta děravá, ale ne na slony, tak čím rychleji se jede, tím méně to drbe. A když takhle roztáhnu plyn a silnice se ztratí z obzoru, jen uberu a doufám... Mastodont s kufry byl ve vzduchu, i když omylem :-). Ale musím a chci zmínit ještě včerejší večer. Chtěli jsme přespat na rybí farmě, bylo plno, tak jeli do nejbližšího penzionu. Co nás tam nakonec čekalo... Otec se synem, co anglicky bravurně vše zvládnul vysvětlit a poradit a otec vařil. Ale jak... Pánové a dámy, sežrali jsme tady toho v Albanii hodně, ale toto, to byl degustační večer, kdy i polévka byl zážitek... Velké díky, klobouk dolů.

NP Bredhi I Drenoves

NP Bredhi I Drenoves (190 km)

Den 07. - 2.7.2016

Nadešlo první rozdělení skupiny. Příjezdová cesta hezký offroad, tak 15 kilometrů na vršek, kde Ondřej hlídal motorky, Milan ze zálohy v bistru nalejval místní slivovicí a jasi dal 7 km zase v nohou pro fotky slepencových útvarů. Když jsem u nich stál, ani jsem nemluvil, další krásné místo...

Krásná SH 23 a Makedonie

Krásná SH 23 a Makedonie (264 km)

Den 06. - 1.7.2016

Po náročném včerejšku jsme se ráno nevykopali včas z postelí, ze schodů se šlo těžko a přehodit nohu přes motorku, zážitek :-). Na jih jsme jeli přes SH 23 trojku, která je ve starších mapách značená jako only 4x4, ale je to nádherná cesta a dojeli jsme k Ohridu v Makedonii, dáváme si právě tradiční pizzu, místní pivo Skopsko a přilítla už druhá rakia :-).

Valbona

Valbona (29 km)

Den 05. - 29.6.2016

Plán byl hezký, boty nazuty, vody v baťohách a hurá :-). No no, ale bylo to daleko... 15 km tam, kopec byl fakt krpál a zpět fakt moc, ale bylo to nepopsatelné :-)

Plavba po jezeře Komani

Plavba po jezeře Komani (50 km)

Den 04. - 29.6.2016

Po noci v retro hotelu jsme se kvapně nalodili a po pár peripetiích s usazením motorek si užívali plavbu. Fakt, jako opravdu to stojí za to. Fotek máme mraky, budou povedené. Teď večeříme ve Valboně mladého býčka, zapíjíme Tiranou a relaxujeme. Je to fajn den :-)

Komani

Komani (102 km)

Den 03. - 28.6.2016

Francouzi nás nemají rádi :D. U Skadaru jsme se rozloučili se sousedy, co nemají pochopení pro vinný večer ani brzké ráno :-). Ke Komani jsme přijeli včas, i když příjezdová cesta stojí za to... Ale jak to tak bývá, trajekt not here... Zpátky se nám nechce, tak využíváme místní luxusní hotel, kde sice nejdou zavřít dveře od pokoje ani záchodu, ale mají terasu, pohodovou obsluhu a krasohledy :-). Na zítra už máme zabukováno, tak jen vyčkat :-).

Bosna, vodopády, Vranac, Albanie

Bosna, vodopády, Vranac, Albanie (615 km)

Den 02. - 27.6.2016

Předpověď opět dešťová a po brzké snídani v Pričně jsme vyrazili po známé cestě skrz Bosnu. Deště nebylo ani na umytí motorky :-) a bohužel jsme vodopády nestihli z blízka. Naštěstí jsme ale stihli sraz s Jirkou a Mirkou v Montenegru, poklábosili a teď pijeme Vranace, na místě předaného, už druhého :D.

Nezmokli jsme :-)

Nezmokli jsme :-) (787 km)

Den 01. - 26.6.2016

Předpověď počasí nic moc. Ale nepromoky nebyly potřeba a cesta ubíhala parádně. Za Zábřehem jsme zkusili jiný směr a... Super. V Bosně jsme se opět přejedli, dle fotky, jinak to ani nejde :-).

Přípravy, plánování, balení

Přípravy, plánování, balení (0 km)

Den 00. - 05.05.2016

Minulý rok (letí to...) jsme měli v plánu projet více míst v Albánii. V horách jsme tam byli prvně a když člověk neví do čeho opravdu jde, těžko něco plánovat. Už za pár dní se tam chystáme znovu. Ve stejné sestavě, se stejně nevhodnými pneumatikami a vlastně i né zrovna vhodnými motorkami. Na lehčích endurech by to bylo "lehčí", ale... dle mého je úplně jedno na čem člověk jede. Důležité je vědět kdy už je situace vážně za hranou a hlavně si to POŘÁDNĚ UŽÍT ,-).

Cesta se bude na pár místech rozdělovat. To proto, aby si všichni přišli na své. Takový Versys má rád zatáčky bez děr a báwo zase díry, klidně se zatáčkami ,-). O to bude víc zážitků, postřehů, poznání a díky společnosti GPS Dozor a jejich skvělé krabičce co mám v motorce, budete moci opět sledovat kdy zastavíme na záchod, jak rychle to jde přes obec a jiné důležité zajímavosti ,-).